PANDEMİ SÜRECİNDE ÇOCUKLAR


PANDEMİ SÜRECİNDE ÇOCUKLAR



PANDEMİ SÜRECİNDE BEN, SEN DEĞİL BİZ

ÇOCUKLARIMIZLA TEK YÜREK

COVID-19 salgını, kısa sürede tüm dünyayı etkisi altına alarak, insanların davranışlarını, yaşam tarzlarını, alışkanlıklarını değiştirmelerine yol açan küresel bir sosyal problem olarak karşımıza çıkmıştır. Ayrıca  “Hayat sokakta!” sloganının geçerliliğini yitirdiği, “evin en güvenilir alan” olduğunun anlaşıldığı yeni bir dönemin başlangıcıdır.

Pandemi sürecinde çocukların olası tepkilerinin yoğunluğu, sıklığı veya türleri bireysel farklılıklara göre değişim göstermektedir. Çocuklar öfke, değersizlik, korku, üzüntü, suçluluk, kaygı gibi duyguları hissedebilir ve bu duyguları farklı şekillerde çevredeki bireylere yansıtabilirler. Bu nedenle çocukların tepkileri değerlendirilirken veya bu tepkilerle ilgili herhangi bir müdahale yapılırken çocukların gösterdiği tepkiler bireysel, kültürel ve çevresel faktörler bağlamında ele alınmalıdır. Bu süreçle birlikte “evde kalın” çağrısını desteklemek için ülkeler eğitim süreçlerine geçici süre ara vermişler, bunun yerine öğrencilerin uzaktan eğitim almaları desteklenmiştir. Fakat bu durum bazı sıkıntıların ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Çünkü çocuklar öğrenci rolleriyle yer aldıkları eğitim sisteminde belirli bir oryantasyon sürecine katılamadan uzaktan eğitim faaliyetlerinde yer almak ve bu sürece destekleri olmadan uyum sağlamak zorunda kalmışlardır. Bu sürecin uzun sürmesi okula devam edemeyen çocukların:

“Bugün okula hazırlanmak zorunda olduğumda küçükken bana enerji veren beni gülümseten şeyleri ne kadar unuttuğumu fark ettim.”

“Okulumu çok özledim. Bu kadar uzun süre okuldan ayrı kalmak çok sıkıcı. Tatili ilk öğrendiğimde çok sevinmiştim ama şu an tek isteğim okula dönmek.” gibi özlem belirten ifadelerin kullanılmasına neden olmuştur. Çünkü çocuklar için okul sadece eğitim değildir: Çoğu zaman samimi bir aile,  derdini dinleyen bir dosttur…

COVID-19 pandemi sürecinde psikolojik dayanıklılığı güçlendirmek için yapılan tüm çalışmalarda aile, öğretmen, okul idarecileri ve ruh sağlığı çalışanlarının işbirliği halinde çalışması  ve temel amacın çocukların COVID-19 pandemi süreci sonrasında gösterdikleri duygu, düşünce, fiziksel ve bilişsel tepkilerin ele alınarak COVID-19 öncesi normal yaşamlarına dönmelerini desteklemek, olduğunun unutulmaması gerekmektedir.

 

 

Bu süreçte çocuklarımızı ruhen destekleyebilmek için,

1-Çocuklarımızda güven duygusu oluşturmamız gerekmektedir.

2-Çocuklarımızla bir arada olup onlarla bazen kitap okumalıyız bazen müzik eşliğinde dans etmeliyiz.

3-Çocuklarımızı pandemi süreci hakkında en doğru şekilde bilgilendirmeliyiz.

4-  Pandemi öncesinde günlük rutinlerindeki uyku ve beslenme düzenlerine ulaşmaları sağlanmalıdır.

Delta Koleji  “ Okulun çocuklar için ailelerinden sonra en çok vakit geçirdikleri ikinci bir yuva olduğu.” bilinciyle bu süreçten çocuklarımızın olumsuzluk etkilenmesini önlemeyebilmek için eğitim-öğretim hizmetleri uzaktan eğitim aracılığıyla sunuluyor olsa da öğretmenlerimiz yüz yüze eğitimde olduğu gibi COVID-19 pandemi   sürecinde de çocukların psikolojik sağlamlıklarını arttırılması,  derslerde çocukların duygularını paylaşabileceği zamanların oluşturulması, etkinlikler aracılığıyla çocukların süreci normalleştirilmesi, benzer duyguların ve düşüncelerin akranlarında olduğunu görmelerine olanak tanıyacak paylaşımların yapılması konusunda her zaman olduğu gibi hassasiyet gösteriyor.

 Pandemi sürecinde” Ben, Sen” değil  “BİZ” iz…

ONLINE KAYIT FORMU